A legtöbb bolt, vállalkozás a karácsonyi időszakban szedi meg magát, így bármivel is foglalkozz, ez alól te sem lehetsz kivétel. Nézd meg a professzionális e-mail marketing rendszer, a magyar nyelven elérhető Getresponse infógrafikáját a témáról. Elemzés.
Az általam használt e-mail marketing szoftver, a Getresponse aktívan segíti a felhasználóit. Számos hasznos anyaggal meglepi őket, és persze engedélyt adnak arra is, hogy terméküket népszerűsítve megosszuk azt másokkal. Így ezt most megteszem. Először jöjjön az infógrafika, aztán a magyarázat.
Via Getresponse.
Ha tudsz angolul, akkor nem kell elolvasnod a továbbiakat. De ha nem, nézzük át egyenként a lépéseket. Ha nem is tükörfordításban.
1. Tisztítsd meg a listádat
Még a karácsonyi kampányod kiküldése előtt nézd át a listádat. Kik azok, akik nem nyitották meg a leveleidet? És küldj ki nekik egy kapcsolatfelvevős email-t. Adj nekik 3 napot. Ha erre sem reagálnak, magyarán nem nyitják meg, töröld őket a listádról. Teljesen fölöslegesen vannak ott, és foglalják a helyet, nem beszélve a költségekről.
2. Ellenőrizd, kik a leghűségesebb olvasóid, és küldj nekik exkluzív ajánlatot
A Getresponse segítségével beállíthatsz követőkódokat is, melyek alapján kiszűrheted kik a legjobb olvasóid. Azt is megoldhatod, hogy ezeket a kapcsolatokból a rendszer külön szegmenst hozzon létre, akiknek aztán célzott ajánlatokat küldhetsz.
3. Hozz létre ajánlói programot
Azoknak a vevőidnek, akik valóban elkötelezettek irántad, fölajánlhatod a lehetőséget, hogy ne csupán vásároljanak tőled, hanem ajánlják a szolgáltatásaidat különböző díjakért cserébe. Ezzel az igazán hűséges rajongóid a márkád nagykövetének lépnek elő.
4. Használj pszichológiai trükköket
Építsd föl a saját márkádat azzal, hogy valami egyedi akciót találsz ki. Társadalmi szerepvállalást, amellyel érezhetően és kézzel foghatóan segítesz egy bizonyos csoportnak. Minél nagyobb márkává válsz, annál több profitot termelhetsz, mert a terméked, szolgáltatásod értéke megnő.
5. Kérdezz, és ismerd meg a vásárlóidat
És persze az igényeiket. Mi szerepelne a célcsoportod kívánságlistáján a termékeidből? Tudd meg. Kérdezd meg őket, vagy követőkódokkal elemezd a tevékenységeiket. Ha kideríted, kikerülhetetlen leszel a számukra.
6. Tesztelj, mérj, és ismételj
Ne csináld mindig ugyanazt. Merj változtatni. Próbálj ki új címsorokat, tartalmakat, képeket, változtasd meg a célzást, például célozz az oldaladat kedvelők ismerőseire a Facebookon. Elvégre, ha valaki a te célcsoportodba tartozót szeretné meglepni a termékeddel karácsonyra, ő is potenciális vásárlóddá válhat.
7. Terjeszd ki a Facebook célcsoportjaidat
Ne csak a jól bevált célcsoportra lőj. Add meg a Facebooknak az esélyt, hogy a beállítottakhoz hasonló embereket is megcélozza a hirdetésekkel. Külön hirdess a szegmenseidnek. Egyet a lelkes rajongóidnak. Egyet a legvastagabb pénztárcájúaknak. Egyet a prémium terméket keresőknek.
8. Használj remarketinget
Ugyan a GDPR kissé megnehezítette, de őszintén szólva nem lehetetlen küldetés még mindig élni a remarketing lehetőségével. Ha valaki járt már az oldaladon kap egy követőkódot. Aztán pl a Facebookon már külön rá szűrve tudsz neki hirdetni. És nem csak az oldaladon úgy általában, hanem konkrét aloldalakra is rákerülhet ez a kód. Mondjuk könyveket árulsz, és valaki a romantikus könyveket nézegette. Akkor ő egy romantikus könyv hirdetését láthatja majd, ha helyesen állítod be a hirdetést. A legjobb eredményért akár ki is szűrheted azokat, akik már vásároltad. Ehhez a vásárlók E-mail címét tartalmazó fájlt kell feltöltened a Facebook hirdetési fiókodba, és rájuk létrehozni egy külön célcsoportot.
9. Ugorj rá a közösségi média trendekre
Nézd át a legújabb funkciókat, lehetőségeket. Használj videókat, GIF-eket, különleges látványelemeket, és érj el olyanokhoz is, akiket eddig nem sikerült.
10. Tervezz a Pinterest-tel
Egyedi felület a közösségi média piacán. A képek mindig figyelemfelkeltőbbek a szavaknál, és ezt itt bőven megteremtheted. Egy jól optimalizált és megfelelően körbeírt pin hónapokig látható a Pinteresten, szemben mondjuk egy Facebook ideig óráig tartó időtartamával.
11. Legyél következetes az összes csatornán
Ez elég egyértelműnek tűnhet, de mégis könnyű elkövetni azt a hibát, hogy a Facebookon más hangulatú hirdetést futtatsz, mint amilyen a hirdetésed landoló oldala, avagy más a szövegezés a Face és az Adwords Alias Google Ads hirdetéseidben. A képi, színvilággal kapcsolatban törekedj az állandóságra. Ilyen például az is, teszem azt egy tévéreklámnál, hogy bizonyos brand-ek egyfajta zenével futtatják a szpotjaikat, így amikor meghallod csak a zenét, már abból tudod, melyik cégről van szó.
12. Legyen emberközeli a kampányod
Más szóval, vállald önmagad. A csapatodat. Tény, hogy a vásárlók szívesebben kötődnek egy márkához, ha annak van arca. Miért ne lennél Te az? Hiszen, ki más lehetne a legjobb erre a feladatra. Akkor Téged szerethetnek, a Te véleményedre adhatnak, és nem mellékesen láthatják, nem zsákbamacskát árulsz. Használd a PLaybuzz.com alkalmazást. Kreálj nyereményjátékokat, versenyeket, növeld a felhasználói élményt, ezzel nem mellékesen a listádat is növelheted.